- Upowszechnienie wychowania przedszkolnego i wczesno-przedszkolnego (żłobki)
- Kreowanie już w młodym wieku umiejętności i postaw przydatnych i ułatwiających funkcjonowanie na rynku pracy, a także stanowiących podstawę i kształtujących nawyk uczenia się przez całe życie
- Upowszechnianie, wsparcie oraz rozwój edukacji przedszkolnej
- Wsparcie kształcenia ogólnego zwłaszcza przez dostosowanie do przyszłego zatrudnienia przez budowanie i rozwój kompetencji kluczowych tj. matematyczno-przyrodniczych, języków obcych i kompetencji
- Realizacja projektów ukierunkowanych na „otwarcie” uczniów na postrzeganie nauki, tj. w szczególności nauk matematycznych przyrodniczych i technicznych, oraz języków obcych jako dyscyplin interesujących i rozbudzających ciekawość, kształtujących dalsze zainteresowania i pomagających zrozumieć zjawiska oraz procesy, które następnie będą odpowiadać na potrzeby rynku pracy, a także mieć wpływ na dalsze wybory edukacyjne młodych ludzi
- Wspieranie dostosowania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwianie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia
- Promowanie i wspieranie praktyk i staży stanowiących pożądaną formułę rozwoju zawodowego poprzez podniesienie kwalifikacji zawodowych oraz aktualizacji wiedzy praktycznej oczekiwanej na rynku pracy
- Wspieranie tworzenia centrów badawczo-rozwojowych, ukierunkowanych na rozwój technologii i informatyzacji
- Kreowanie zachowań pro-informatycznych i pro-technologicznych wśród młodego społeczeństwa i prowadzenie w tym celu badań psychologiczno-rozwojowych
- Współpraca międzynarodowa na rzecz rozwoju edukacji, nauki, kultury, wymiany informacji, ochrony środowiska i zdrowia, pomocy społecznej i humanitarnej, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy w regionie Europy Środkowej i Wschodniej
- Wspieranie działań edukacyjnych w kierunku kształtowania tożsamości regionalnej
- Wspieranie działań na rzecz rozwoju oświaty, edukacji i nauki